CZ SK HU

Markéta Peggy Marvanová: Ohlédnutí za sezónou 2019 a plány do té nové

Markéta Peggy Marvanová se před pár lety rozhodla, že nechce žít jen pohodlný život moderní doby. S touhou poznat své možnosti se začala vrhat do extrémů. Zbláznila se do přírody, kola a minimalismu. V přírodě našla sama sebe i partnera Adama, se kterým její dobrodružné cesty nabraly další rozměr.

Spolu s Adamem téměř všechny dny v roce touží poznávat nové věci spojené s přírodou a lidským organismem. Jezdí na závody zpravidla dlouhé přes 1000 km a vedoucí nedotčenou krajinou. Na tyto závody nejezdí porážet ostatní. Jezdí vyhrávat sami nad sebou. Nezbytnost závodu je však do jisté míry nepopiratelná. Teprve v závodní atmosféře se dostávají na práh, kdy hlava a tělo posouvají své hranice a vše je okořeněno jistou dávkou adrenalinu.

Peggy Marvanová

Pojďme se s Peggy ohlédnout za rokem 2019 a nahlédněme pod pokličku plánů na rok letošní...

Jakého závodu jste se s Adamem zúčastnili v roce 2019?

Byl to závod American Trail Race, který vede přes třináct amerických států, prochází přes čtyři časová pásma a v délce přes 8 100 kilometrů skrývá převýšení 109 tisíc metrů. Jede se bez jakéhokoliv zabezpečení. Co si závodník veze, kde spí, co jí a jak se vypořádává s ohromnou fyzickou a psychickou zátěží, je čistě na něm. Startuje se na pobřeží Atlantského oceánu v Severní Karolíně a cíl je u pobřeží Tichého oceánu ve státě Oregon. Na trase se střídají extrémní podmínky, od deštivých hor s výskytem sněhu až po pusté a horké pouště států Utah a Nevada. Celkově jsme ujeli 8 268 kilometrů.

Lapierre Prorace

I kvůli živlům byl letošní závod tak extrémní, že ho kromě nás dvou dokončil už jen jeden závodník z 18 přihlášených. Potřebovali jsme na to 48 dní, 22 hodin a 45 minut, a jak ukazují satelitní záznamy, 30 dní čistého času jsme šlapali. Postup v některých dnech byl omezený povodněmi či sněhem. Komplikací byl i cykloservis, jelikož první na trati byl až po 4400 kilometrech. Proto pro nás příprava a testování závodních kol na tento závod byla náročná.

Peggy závod dokončila jako jediná žena, Adam jako druhý muž.

Peggy Marvanová

Společnost na závodech ti dělá kromě kola Lapierre Prorace helma Cratoni C-Pro. Jak jsi s ní spokojená?

Skvěle mi sedí, a to i přestože na ní při několikadenních nonstop závodech mívám upevněnou čelovku (vážící 80 gramů). Nepadá mi do stran ani do čela. Nikde mě netlačí, a tak mám občas pocit, jako bych si ji zapomněla vzít. V helmě jsem projela závod dlouhý přes 8000 kilometrů a strávila v ní přes 18 hodin denně po dobu 48 dní. I přes menší počet otvorů, helma Cratoni C-Pro dokáže přivést dostatek vzduchu pro odvětrání. Rozložení otvorů je pro mě dostačující i z jiného hlediska a to, že se mohu poškrábat na hlavě, což si člověk uvědomí zvláště, když v helmě tráví delší čas.
Protože mám malou hlavu, musela jsem na helmě udělat jednu úpravu. Vyměnila jsem si zadní šněrování za menší velikost, aby mě vzadu netlačilo při záklonu hlavy.

Peggy Marvanová, Lapierre, Cratoni

Jaké závody plánujete na rok 2020?

Na závodech, kterých se chceme účastnit v sezóně 2020, je omezená kapacita na přihlášení. Jelikož zájem o tyto závody je veliký a počet účastníku je omezen, účast vesměs podléhá výběru organizátorů. Vybrali jsme si proto i několik záložních variant. Nevnímejte tedy naši účast na těchto závodech za finální.

HOPE 1000
Start 4. července, Švýcarsko, 621 mil / 1000 km
Dříve Navad 1000 je nonstop závod ve Švýcarských alpách. Je vyhlášený pro náročnou trať s nezvykle velkým převýšením přes 30 000 m.

SILK ROUTE
Start 14. srpna, Kyrgyzstán, 1800 km
Silk Road Mountain Race je cyklistický závod, který se koná v Kyrgyzstánu od roku 2018. Vzhledem k obtížným povětrnostním podmínkám, velkým výškovým rozdílům a skutečnosti, že cyklisté jsou během vícedenního závodu téměř úplně sami, je SRMR považován za jeden z nejnáročnějších cyklistických závodů na světě.

A na co se ještě můžeme těšit?

Z trati závodu American Trail Race jsme díky nabíjecímu systému z alternátoru v předním náboji měli možnost dovézt výstupy v podobě videí. Podobná videa z trati zatím nikdo nenatočil. V roce 2020 budeme z těchto záznamů zpracovávat dokument, který bude popisovat jak příběhy přímo z trati, tak i neobvyklé přípravy na tak extrémní podnik.

klikni pro velký obrázek