CZ SK HU

Na Ronde van Overijssel získal Jiří Petruš skvělé 9. místo

Sedmička cyklistů z ATT Investments si dnes prožila specifika nizozemských závodů, které jsou sice rovinaté, ale díky výběru trasy a způsobu závodění je jejich náročnost mimořádně vysoká. Koneckonců čas vítěze obdrželo pouze 45 z celkového počtu 164 startujících. Nejlépe se z ATT Investments umístili Jiří Petruš a Matúš Štoček, kteří získali 9. a 12. místo.

Závod startoval i skončil v Rijssenu a byl mimořádně dlouhý, do 200 km mu chybělo 200 metrů. Přestože šlo o typicky nizozemský, tedy rovinatý závod, není tu pravidlem, že musí nutně dojít na hromadný souboj sprinterů. Co chybí na převýšení, to dodávají technické cesty, způsob závodění a případně vítr ze správného směru.

 

 

Jak už to v Nizozemsku bývá, sešla se tu náročná konkurence. I vzhledem k tomu, že závod byl zařazen do Holandského poháru, ze sedmi domácích kontinentálních týmů tu chyběl jediný a to Jumbo-Visma Development Team. S nimi tu byly kromě českých ATT Investments a AC Sparta Praha dalších jedenáct kontinentálních týmů z Austrálie, Belgie, Kanady, USA, Irska a Lucemburska. Doplnilo je sedm domácích klubových celků.

 

Vítr závod moc neovlivnil, zato úzké cesty v lesním porostu, mezi pastvinami, venkovskými sídly a občas přes vilové čtvrti městeček, se spoustou zatáček a ne vždy zcela po špičkovém povrchu, hrály velmi důležitou roli. A to i velkým množstvím pádů.

 

Po většinu závodu hrály prim domácí kontinentální týmy, kterým velmi dobře sekundovaly australský Black Spoke a lucemburský Leopard. Jelo se rychle, sice docházelo k pokusům o úniky, ale měly vždy jen krátkého trvání. Nejdelší, v němž byl nejdůležitější osobou Justin Wolf z Leopardu, trval 13 km.

 

Výsledkem tedy byla redukce hlavní skupiny tím, že zezadu odpadali postupně jednotliví závodníci, na které bylo tempo a způsob závodění nad jejich síly, případně je vyřadily pády.

 

Z domácích týmů nejméně útočili cyklisté VolkerWessels, zato pokrývali pečlivě jakýkoli pokus o únik. Jejich taktika měl důrazné opodstatnění. Zaměřili se totiž na to, aby do spurtu přivezli Coena Vermeltfoorta. Výborného 34letého spurtéra, který v minulosti jezdil dva roky za World tým Rabobank a poté také dva roky za ProConti tým Roompot. Letos vyhrál po etapě na Okolo Normandie a při Tour du Loir et Cher a před týdnem jinou nizozemskou jednorázovku PWZ Zuidenveld.

 

 

Jedním z týmů, jehož dresy bylo možno sledovat v průběhu celého závodu kolem špice čelní skupiny, byl Development Team DSM s Pavlem Bittnerem. Podobně si vedli i jezdci ABLOC, mezi nimiž vynikal snahou dostat se v závěru závodu do rozhodujícího úniku Tomáš Kopecký. V době, kdy se vepředu pohybovalo do 50 lidí, bylo možno rozeznat už jen jeden dres Sparty Praha, který měl na sobě Pavel Kelemen.

 

Naopak podstatně víc kluků měl v první skupině ATT Investments. Ale skutečně pořádně vidět začali být ve chvíli, kdy do cíle zbývalo zhruba 20 km. Nejenže se posunuli blíže k čelu závodu, ale zachytávali i pokusy o únik a dokonce se sami o takový pokusili. Zapojili se i do spurtu, ale proti sprinterským specialistům jim to nedalo na lepší než 9. Jiřího Petruše a 12. Matúše Štočka. Čas vítěze získal i a Petr Klabouch (31.). Necelé 2 minuty za vítězem zaostal Daniel Sporysch.

 

Nejlépe z českých cyklistů, resp. cyklistů z českých týmů si ale vedl Pavel Bittner, který dospurtoval na 5. místě.

 

Petr Dlask, asistent sportovního ředitele ATT Investments: "Jde o specifické závody, na které jsou domácí cyklisté zvyklí. Úzké cesty, křižovatky, ostrůvky, zatáčky znamenají neustálou změnu rytmu. Vysoké tempo od startu až do cíle. Vždyť na 200 kilometrech se nikomu nepodařilo odjet. V plánu bylo jet na Miku Heminga a Matúše Štočka. A být v případném úniku. Všichni kluci jeli v první skupině až do 50 kilometrů před cílem, kdy spadl Michal Schuran a Karel Tyrpekl a kvůli tomu závod nedokončili. Celkově to byl doslova festival pádů. Spadl i Dan Sporysch nedaleko před cílem. V takové konkurenci a na pro naše cyklisty netypické trati je 9. a 12. místo velmi dobré. Kluci odvedli dobrou práci. Jen víc takových závodů na západ od našich hranic. To je výkonnostně posune zase o kus dál."

 

klikni pro velký obrázek