CZ SK HU

Nenechte si ujít žhavé novinky Lapierre pro rok 2019

Podzim je tu a s ním už tradičně přichází představení cyklistických novinek značky Lapierre. Nové modely pro rok 2019 začínáme pomalu naskladňovat a mnoho z nich už je k dispozici v našem e-shopu. Pojďme se podívat, jaké inovace si pro své bikery a silničáře francouzský Lapierre připravil.

Podzim je tu a s ním už tradičně přichází představení cyklistických novinek značky Lapierre. Nové modely pro rok 2019 začínáme pomalu naskladňovat a mnoho z nich už je k dispozici v našem e-shopu. Pojďme se podívat, jaké inovace si pro své bikery a silničáře francouzský Lapierre připravil. Kromě novinek u modelů silničních kol Xelius nebo Enduro/Allmountain modelů Zesty/Spicy na vás čeká rozšířená řada elektrokol s novým pohonem Fazua, plně integrovaný pohon Yamaha a mnoho dalších lákadel.

 

Závodní Xelius SL opět dokonalejší než dřív

Lapierre Xelius SL – ostrý, dynamický a lehký silniční závodník, kterému je nejlépe v prudkých stoupáních i agresivních sjezdech. Model 2019 je výsledkem dlouhodobého vývoje a výzkumu v úzké spolupráci se závodním týmem GROUPAMA FDJ.

Inženýři si dali za cíl snížení jeho hmotnosti o 10 % (cca 80 g) oproti předchozímu modelu, a to při zachování stejné tuhosti. To se jim povedlo díky tomu, že rám kompletně přestavěli.

Inovovaný tvar rámu a vidlice Lapierre Xelius SL 2019 je inspirován modelem Lapierre Aircode SL, je tedy více aerodynamický a tím i rychlejší ve sjezdech i na rovinách. Kabeláž je vedená horní rámovou trubkou. Na první pohled zaujme integrovaná sedlová objímka, která je více „aero“ a mnohem lépe řešená než u předchozích modelů. Zajímavě je provedená také zadní stavba, kde vzpěry zcela míjí sedlovou trubku a napojují se až do horní trubky rámu.

 

Zesty a Spicy – nové, dynamické, hravější

U nových modelů horských kol Zesty a Spicy nezůstal „kámen na kameni“. Obě kola nyní stojí na společné platformě v karbonové i hliníkové verzi. S nižším těžištěm a účinnějším odpružením se z kola stává hravý parťák v terénu a na těžkých tratích. Celková ergonomie byla přizpůsobena potřebám a trendům cyklistů všech váhových kategorií. Zesty a Spicy jsou lépe ovladatelné a jízda na nich je mnohem pohodlnější.

Inovativní koncepce rámu je kompatibilní s 27,5“ (S, M) i 29“ koly (M, L, XL). Přičemž Zesty nabízí zdvih 150/140 mm, Spicy 170/160 mm. Jedná se o tzv. Fit koncepci, kdy se podle požadavků jezdců upravují komponenty tak, aby pro ně byla jízda co nejkomfortnější a ovládání nejsnazší. Naszavení dle jezdce se řídí průměry kol, šířkami řídítek, délkami sedlovek atd.). Trailové kolo Lapierre Zesty AM bude k dispozici ve čtyřech verzích. Spicy nabídne verze tři.

 

Lapierre rozšiřuje svou řadu elektrokol

Nejen vylepšené, ale i úplně nové modely elektrokol uvádí Lapierre na trh pro příští sezónu. Lapierre jde svou vlastní cestou a neustále vyvíjí nové technologie. A protože spolupracuje s firmami Bosch, Shimano, Yamaha a nově i Fazua, nabízí širokou škálu pohonných jednotek. Lapierre je jedna z mála firem, která poskytuje kompletní nabídku pohonných jednotek a převážně se specializuje na plnou integraci baterie a motoru v rámech kol.

 

Fazua – kompaktní pomocník pro lepší pocit z jízdy

Poslední zmíněný, německý motor Fazua Evation, je skvělým pomocníkem při rozjíždění a jízdě v silném protivětru. Je kompaktní, lehký (4,59 kg), má vyměnitelnou baterii (250 Wh), kroutivý moment 60 Nm, sledování kadence a 3 různé režimy dle potřeb jezdce až do 25 km/hod. LED diody informují o stavu baterie.

 

E-Zesty AM – lehký eMTB

E-bike, který vlastně žádným e-bikem není. E-Zesty je horské kolo, do jehož spodní rámové trubky můžete zasunout pohon Fazua s baterií (250 Wh) a vyjet s motorovou asistencí na váš oblíbený kopec nebo trail. Zároveň můžete kolo eZesty využít i bez podpory, například při jízdě po trailu, kdy nízká váha zaručí skvělou ovladatelnost jako u klasických kol. Baterii, která má necelé 3 kg, můžete během pár vteřin zcela vyjmout, takže vás na trailech nebude zbytečně tížit. Celková váha kola i s motorem a baterií je necelých 18 kg, což je na elektrokolo velmi nízká váha.

Integrovaná kabeláž schovaná do karbonového rámu nijak nekazí velmi atraktivní design. Pohodlnou jízdu zajišťuje pružení od firmy Fox Shock s velmi citlivým a přesným chodem.  27,5“+ kola s šíří 2,8 “ poskytují dokonalou trakci, komfort a přilnavost v terénu.

Předpokládaný termín výroby: leden 2019.

 

Na trh se dostává i dlouho očekávaný Overvolt AM s pohonem Shimano a unikátní „housenkovou“ baterií, která se do rámu vkládá velmi jednoduše nenápadným otvorem v přední části spodní rámové trubky. Novinkou je i Overvolt AM s pohonem Bosch na karbonovém rámu, s plně integrovanou baterií, Karbonový rám zajištuje vyšší tuhost při akceleraci a zároveň i nižší váhu, která napomáhá lepší ovladatelnosti kola. 

klikni pro velký obrázek