CZ SK HU

Prorace 2022. Lehčí, měkčí, rychlejší

Soutěživost a výkon jsou stěžejními charakteristikami Lapierre: ony nás posouvají dále, inspirují k reflexi minulých rozhodnutí a neustálému nalézání nových, pokrokových řešení. Nové modely Prorace 2022 vznikly díky náročnému projektu, který nás navedl k celkovému přehodnocení a následně k důkladnému redesignu původního kola Prorace.

Stejná duše, nový charakter

Soutěživost a výkon jsou stěžejními charakteristikami Lapierre: ony nás posouvají dále, inspirují k reflexi minulých rozhodnutí a neustálému nalézání nových, pokrokových řešení. Nové modely Prorace 2022 vznikly díky náročnému projektu, který nás navedl k celkovému přehodnocení a následně k důkladnému redesignu původního kola Prorace.

 


Hardtail, který porušuje pravidla

Zažijte tuhost, citlivost a lehkost hardtailu s pohodlím a duší softtailu.

 

 

Ultranízká váha: Klíč k oživení modelu Prorace

- Létat přes kořeny, polykat kameny, útočit na stoupání. Zachovat si sportovního ducha i soutěživost. To je nový Prorace: dokonalé ztělesnění ducha Lapierre.

- Volba rámové konstrukce byla silně ovlivněna touhou po co největší lehkosti a zajištění pohodlí. Požadavek na zvýšenou odezvu a skvělou ovladatelnost zase vedl k volbě technologie

- Systém SAT byl nahrazen konceptem 3D Tubular – technologií poskytující úsporu hmotnosti a zároveň vertikální flexibilitu

- Lepší poměr hmotnosti a tuhosti poskytlo nové rozložení a karbonová konstrukce UD SLI

 

 

Karbon UD SLI. Nejlepší z našich nových technologií pracujících s karbonem

Uhlíková vlákna
Rámy z jednosměrných předimpregnovaných uhlíkových vláken navrhuje Lapierre od roku 2010

Pro nové rámy Prorace CF jsme vylepšili srdce kola ještě více: nová, lehčí a silnější jednosměrná karbonová vlákna Toryaca tvoří rám, který je vyroben z více než 300 karbonových dílů. Díky těmto novým vláknům je možné optimalizovat tloušťku trubek na vybraných místech a ušetřit tak na celkové hmotnosti kola

Tuto technologii nazýváme UD SLI. V současné době se jedná o nejpokročilejší metodu, kterou lze u karbonových kol Lapierre nalézt.

Užití nových karbonových vláken doplňuje použití tuhého polypropylenového jádra, které pomáhá k větší stabilitě během fáze pokládání uhlíkových plátů a lepšímu stlačení uhlíku a pryskyřice uvnitř formy.

 

   


Carbon UD SLI
Karbon: ideální materiál šetřící váhu a zvyšující tuhost i flexibilitu vzpěr

Díky konstrukci UD SLI byli schopni naši inženýři optimalizovat zadní trojúhelník zapojením boční i vertikální tuhosti asymetrických řetězových a sedlových vzpěr. Získali tak trakci a zároveň výrazně zlepšili komfort.

Použití nových karbonových vláken VHM a HM umožnilo znatelnou úsporu hmotnosti, což vedlo ke zvýšení výkonu.

Pro kola Prorace jsme vyvinuli dvě úrovně karbonových vrstev. Verze UD SLI Team je díky užití více kvalitních jednosměrných karbonových vláken HM a VHM ještě lehčí, citlivější a má skvěle vyvážený poměr hmotnosti a tuhosti.

 

 

Nový koncept komfortu: 3D Tubular

Koncept 3D Tubular používáme u našich silničních kol od roku 2015. Je založen na jednoduché myšlence: Oddělení sedlové vzpěry od sedlové trubky zvýší jejich flexibilitu na větší vzdálenost a rozptýlí vibrace a další otřesy skrze horní trubku místo jejich přímého navedení na trubku sedlovou.

Volba ponechat diametrální 27,2 mm sedlovku posiluje pružnost sedlové trubky a tím i celkové pohodlí.

Aplikovat koncept 3D Tubular na polotuhý MTB dává smysl, protože:

- Šetří váhu

- Zjednodušuje karbonový design

- Dává větší svobodu sedlovce aby mohla zvyšovat komfort ještě více

- Sedlové trubce poskytuje větší flexi

 

  

 

CAD simulace je základní fází pro vývoj rámu, definující úrovně postranní tuhosti a vertikální flexibility. Cas pomáhá definovat karbonovou konstrukci, a tedy i celkové rozložení. Drobné změny téměř v každé části rámu transformují kolo a vytvoří znatelný rozdíl.

 

 

Geometrie: Živost i klid

Potřeby jezdců reagují na vývoj tratí se stále rychlejšími a techničtějšími sjezdovými okruhy, což vyžaduje pečlivý výběr geometrie. Díky našim promyšleným rozhodnutím jsou čtyři velikosti rámu dostačující pro splnění požadavků většiny jezdců zaměřených na horskou cyklistiku.

 

 

Bez jakékoliv radikálnosti či extrému dělá z nového Prorace geometrie čistě závodní kolo se sedmi zásadními změnami:

- Kratší řetězová vzpěra
- reach horní trubky je mírně delší (20 - 22 mm v závislosti na velikosti)
- hlavová trubka je níže o 5 mm (10 mm u velikosti XL)
- u všech modelů je úhel sedla zesílen o 1°
- hlavový úhel je uvolněnější
- nižší stack pro nižší těžiště
- o 0 - 40 mm kratší sedlová trubka se zvýšeným sklonem u velikostí S - XL

 

klikni pro velký obrázek